Творчий звіт класного керівника
Формування у школярів особистісних рис
громадянина України
Порівняно молода українська державність перебуває в процесі свого утворення
і становлення. Від колишнього устрою нам залишився гіркий спадок – майже
знищена українська культура, національна мораль,духовність, виснажена природа,
економіка,отруєні земля, вода, повітря, підірване здоров’я громадян, ошукані
сім’ї і людські долі. Не залишилась осторонь цих сумних подій і наша
національна освіта. Адже яке суспільство, така й школа.
Ще зовсім недавно ми мали заформалізовану, і бездуховну школу не
розраховану на виховання розумних, творчих особистостей.
Напрямки моєї роботи тісно пов’язані з відомими надбаннями педагогіки,
традиціями нашої школи, особливостями мого класу.
Мабуть, немає вчителя, який байдужий до долі дітей. Адже дитинство у
кожного одне і враження і спогади про нього людина бере з собою на все життя. Я
хочу щоб мої учні щомиті відкривали для себе світ любові і добра, відчували
себе потрібними друзям, батькам, державі, несли відповідальність за кожен свій
вчинок, слово, за прекрасне голубе небо, за рідну землю, вчилися приймати
самостійні рішення, уміли бачити красу світу, людей. Іншими словами я допомагаю
кожній дитині стати особистістю. Тому і обрала дослідницьку проблему класного
керівника «Формування у школярів особистісних рис громадянина України».
Свою роботу починаю з вивчення класного колективу та кожного учня зокрема.
На основі спостережень, анкетувань, тестування, бесід планую виховну роботу.
Виховні заходи в першу чергу спрямовані на те щоб допомогти дитині пізнати
себе, саморозвиватися та самовдосконалюватись.
Національно–патріотичне виховання. Намагаюсь прищепити дітям почуття
національної гідності, патріотизму, любові до українських звичаїв, обрядів,
свідому любов до рідного краю, до його культурних духовних та історичних
цінностей, повагу до державних символів, мови. Для цього використовую такі
виховні заходи:
Вечорниці «Зима щедра святами»;
Свято «Андрію, Андрію! Я на тебе льон сію»;
Бесіда «Рослини – символи України»;
Усний журнал «Подорож по Україні»;
Заняття «Говори до мене українською»;
Літературна композиція «Український рушник – символ праці і краси
української нації»;
Свято «Коса – дівоча краса» та інші.
Дітям дуже подобаються такі форми роботи. Так вони непомітно для себе
знайомляться з історією, переказами, календарними святами, повір’ями, це дає
дітям змогу душею і серцем припасти до кришталевих джерел мудрості нашого
народу, почути відгомін різдвяних колядок, відчути світле піднесення Великодня,
чарівність купальського вечора, радість за красу рідної землі, гордість за свій
народ і мову.
Правове
виховання. В цьому виховному напрямку я використовую бесіди «Конституція у
моєму житті», «Державні символи України», «Наші права та обов’язки».
Моральне
виховання включає в себе бесіди про чесність, чуйність, доброту,
співчуття, толерантність.
Художньо
естетичне виховання реалізується в походах та екскурсіях в музеї на
виставки, створення власних творів мистецтва, слухання музики, перегляд
відеофільмів.
Трудове
виховання спонукає дітей до елементів самообслуговування,
профорієнтації, допомоги старшим.
Фізичне
виховання невід’ємна складова розвитку особистості. Недаремно існує
істина «В здоровому тілі – здоровий дух». Цей напрямок ми реалізуємо в
змаганнях, естафетах, походах, бесідах про відомих українських спортсменах.
Екологічне
виховання – надзвичайно актуальна тема сьогодення. Важливо показати
учням, що нехтування законів природи, байдужість людей призводить до страшних
катастроф. Тому у кожної людини повинне бути почуття особистої
відповідальності у збереженні та примноженні природних багатств. Цьому сприяють
заходи «Сторінками Червоної книги», «Чорнобиль – біль України», «Стань природі
другом, будь природі сином» та інші.
Кажуть
що у школі навчають і стіни, тому разом із батьками ми подбали, щоб класна
кімната була затишною і привітною. З виховною та навчальною метою в класі
розміщені стенди «Учнівський куточок», «Твій друг – книга», «Календар природи»,
«Бережи життя», «Символи України», «Куточок української мови», «Звичаї мого
народу», «Національні та народні свята», «Для вас батьки».
Разом
з дітьми створили і продовжуємо поповнювати папки та альбоми «Наші обереги»,
«Відомі українці», «Історія мого села», «Українські письменники», «Альбом
гарних справ класу», «Книга рекордів класу», «Творчість учнів», «Цікаві та
смішні ситуації з життя класу».
Значне
місце відводиться роботі з батьками. Основною формою роботи є
батьківські збори на різну тематику «Родинне виховання в кращих традиціях
українського народу», «Режим дня», «Щаслива сім'я – яка вона?», «Роль батьків у
навчально–виховному процесі», «Сім'я та національне відродження України». А
також лекції, анкети, диспути, зустрічі. Традиційними стали свята, де батьки є
і організаторами і безпосередніми учасниками: «Будьмо знайомі», «Свято
Букварика», «Козацькому роду – нема переводу», «Уквітчаєм матір і Вкраїну»,
«Свято бабусь», «Батько розуму навчає», «День іменинника», «Мама, тато і я –
дружна сім'я».
Вважаю,
що важливим фактором виховання є те настільки комфортно дитина почуває себе в
школі. Тому з перших хвилин знайомства з дітьми створюю умови для вільного
спілкування, дружби, довіри, поваги, взаємо розуміння, співробітництва. Діти
мають відчувати і те, що їх люблять, захищають і піклуються про них. Так ми
стаємо партнерами і друзями у великій і потрібній всім справі.
У
нашому класі нікого не ображають, у нас ніхто не плаче.
Я
впевнена що всі мої діти виростуть чесними, вихованими, розумними і
працьовитими. Адже майбутні господарі України повинні мати найкращі особистісні
риси і бути у всьому вінцем краси. Що найвищою цінністю для них буде і життя, і
родина, і Батьківщина. А найдорожчими коштовностями будуть звуки рідної мов,
кущ калини над тихою річкою, мирне голубе небо і сніп золотої пшениці.
Немає коментарів:
Дописати коментар